Recenzije
- Detalji
B. Klaić, Rječnik stranih riječi:
òmnibus, lat. (omnibus – svima, za sve) velika kola s većim brojem sjedišta, namijenjena prijevozu većeg broja putnika.
òmnibus film – film od nekoliko različitih sadržaja koji su povezani osnovnom idejom.
S ciklusom Omnibus, koji je započeo 2019. godine, Elvis Berton u svoje slikarstvo kombiniranjem elemenata svojih dosadašnjih slika unosi nove likovne momente. Dinamika, boje te zaigranost su konstanta, međutim površina platna postaje „plošnija“ s naglašenom dvodimenzionalnošću, što dosad nije bio slučaj. Sve je započelo kada je umjetnik svoje manje radove sašio u svojevrstan patchwork te ih na taj način postavio u međusobnu interakciju/dijalog.
- Detalji
Signatura umjetničkog rada oznaka je koja nosi poruku o identitetu autora, doživljavamo je kao informaciju, element kojemu se ne posvećuje veća oblikovna ili likovna pažnja. Pokušamo li pak vizualizirati putanju našeg oka dok promatramo neko umjetničko djelo, otkrit ćemo kako se u jednom trenutku pogled zaustavlja upravo na potpisu: naoko sporedna informacija tada postaje važan podatak za promatrača.
- Detalji
Što nas to uči drugačijem razmišljanju i shvaćanju umjetnosti?
Je li ono što vidimo dostatno ili je važniji sadržaj koji se nalazi ispod površine, koji skriva u sebi neko „više" značenje? Umjetnikova imaginacija uvijek je neosporna, posebno kada se radi o umjetnicima koji svoj prostor slobode doživljavaju kao poligon za nesmetano i „neuokvireno" stvaranje. Tada umjetnikov prostor slobode postaje nezaustavljiv, otkrivajući promatraču neke druge, neistražene svjetove. Dopušta nam da ga upoznamo i poziva nas na dijalog.
Opširnije: CLEAN UP AFTER YOUR DOG - DANIELA BILOPAVLOVIĆ BEDENIK
- Detalji
Mini retrospektivom u rapskoj Galeriji Pik, Elvis Berton predstavlja respektabilna dva desetljeća prisustva na hrvatskoj i inozemnoj izlagačkoj sceni. Jubilej koji ga je zadesio u jeku globalne pandemije i krajnjih, egzistencijalnih izazova, obilježava dosljedno sebi, okolnostima i vremenu unatoč. Prilagođeno ograničenim prostornim uvjetima, izloženo je dvadeset radova ne prema kronološkom slijedu već po kriteriju apartnih stvaralačkih i formativnih dionica, od Biljaka koje se referiraju na prvu izložbu u pazinskom gradskom muzeju, do recentnog Omnibusa.